Cu Nelu, va rog

Invatatoarea doreste sa explice elevilor din clasa, cum evolueaza comportamentul persoanelor.
Ia un telefon, cuplat la difuzorul clasei si formeaza un numar.
– alo…
– Cu Nelu, va rog, zice invatatoarea.
Cu calm, i se raspunde e la celalalt capat al firului:
– Duduie, nu raspunde niciun Nelu la numarul acesta. Inchide.
– Vedeti copii, persoana este politicoasa.
Formeaza din nou acelasi numar. Suna.
– Cu Nelu, va rog.
-Duduie, dar ti-am spus ca nu raspunde niciun Nelu la numarul acesta, nu intelegi?
Vocea de la celalalt capat al firului era deja iritata.
– Vedeti copii, persoana s-a iritat deja. A trecut de la starea de calm la cea de iritare.
Invatatoarea formeaza pentru a treia oara numarul.
– Cu Nelu, va rog.
De la celalat capat al firului se porneste o avalansa de injective, care mai de care mai colorate.
– Ati vazut, copii, o persoana traverseaza cele trei stari, calm, iritare si enervare, foarte repede.
Elevul Gigel, repetentul clasei, se ridica in picioare.
– Doamna, dar mai este si starea de perplexitate…
– Cum vine asta Gigel? Intreaba invatatoarea.
Gigel iesi din banca, veni la telefon, forma numarul.
– Alo?
Se adude la celalalt capat al firului.
– Sunt Nelu, m-a cautat cineva la telefon?
Nu s-a mai auzit nimic. Dupa mult timp persoana aceea a inchis. Era deja perplexa.